Το 1ο 3ήμερο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα:
«Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: αναπτύσσοντας μια οργανική και αποτελεσματική σχέση μεταξύ τους«
θα πραγματοποιηθεί στη Λαμία 22-24 Νοεμβρίου 2019.
Το Συνέδριο οργάνωσε η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμόύ (ΠΕΚΕΣ) Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα και επιστημονικούς φορείς.
Στοχεύει να φωτίσει και να εμπλουτίσει με προτάσεις και συμπεράσματα μια σημαντική πτυχή παιδείας και πολιτισμού, που θα πρέπει απαραίτητα να εμπεριέχεται στα σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα Α/θ & Β/θ εκπαίδευσης.
Καλούμε την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο να συμμετάσχει ενεργά στις εργασίες του Συνεδρίου.
Για περισσότερες πληροφορίες μεταβείτε στη σελίδα του Συνεδρίου:
https://sites.google.com/view/
Οι εναρκτήριες ομιλίες – εισηγήσεις της 1ης ημέρας του Συνεδρίου
Φωτογραφίες από το Συνέδριο/
Δελτίο Τύπου
Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας και Εκπαίδευσης, το οποίο διοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Ιωαννίνων, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, και τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Λαμιέων.
Την έναρξη του Συνεδρίου χαιρέτισαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ.κ. Συμεών, η Υφυπουργός Παιδείας κ.
Σοφία Ζαχαράκη, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας και Εξωστρέφειας κ. Κων/νος Καραγιάννης και ο Δήμαρχος Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος και τίμησαν με την παρουσία τους οι αντιδήμαρχοι κ. Αμαλία Ποντίκα, κ. Παναγιώτης Φώσκολος, κ. Θανάσης Παπαχρήστος, στελέχη της εκπαίδευσης και πολλοί εκπρόσωποι επιστημονικών φορέων και συλλόγων. Το συνέδριο περιελάμβανε 101 εισηγήσεις και 5 βιωματικά εργαστήρια, καθώς και πλήθος παραλλήλων δράσεων εντός και εκτός Λαμίας, για τις
οποίες φρόντισαν και κοπίασαν επιστημονικοί και πολιτιστικοί φορείς του τόπου μας.
Το Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών και πλήθος συνεργαζομένων φορέων έδωσαν ηχηρό “παρών” στις εργασίες του Συνεδρίου, αποδεικνύοντας ότι η ατομική μας πρόοδος αλλά και το συλλογικό καλό του τόπου μας περνά μέσα από τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και την κοινή προσπάθεια. Προσπάθεια, που θα συνεχιστεί με σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων στα σχολεία της Στερεάς Ελλάδας. Στόχος, η γόνιμη εμπειρία του
συνεδρίου να μεταφερθεί στη διδακτική πράξη και να συνδεθεί δημιουργικά με τα σχολικά προγράμματα.
Ευχαριστούμε θερμά:
Την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Δήμο Λαμιέων για την πολύπλευρη και πολύτιμη υποστήριξή τους, τους καθηγητές Χάρη Αθανασιάδη, (Παν/μιο Ιωαννίνων και Ε.Α.Π.), Νίκη Νικονάνου
(Παν/μιο Θεσσαλίας), Άγγελο Παληκίδη (Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης), Esin Ozansoy και Ειρήνη Σαρίογλου (Πανεπιστήμιο Κων/πολης), Παναγιώτη Νταβαρίνο, Βασιλική Λάζου (Α.Π.Θ.), Γιάννη
Γιαννιτσιώτη (Παν/μιο Αιγαίου), καθώς και τον πρώην Αντιπρόεδρο του Ι.Ε.Π. Παύλο Χαραμή για την επιστημονική τους συμμετοχή και συμβολή. Την Κοσμητεία της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που προθύμως
παρεχώρησε το Αμφιθέατρο και τις αίθουσες για τις εργασίες του Συνεδρίου το Σάββατο 23/11 και την Κυριακή 24/11. Το Μουσικό Σχολείο Λαμίας για τη μουσική του πινελιά, το 16ο Δ.Σ. Λαμίας για την παραχώρηση του Εργαστηρίου Πληροφορικής, την κ. Βακιρτζηδέλη των Γενικών Αρχείων του Κράτους, την κ. Λάζου
και τον κ. Σωτηρίου για τους ιστορικούς περιπάτους στον Γοργοπόταμο και τη Λαμία, τον κ. Γιάννακα για την ξενάγηση στο Αστεροσχολείο Υπάτης, τη Μαρία Φλώρου και τον Δημήτρη Κολτσίδα για την εικαστική συμβολή τους, καθώς και όλα τα Μουσεία και την Πινακοθήκη Λαμίας “Αλέκος Κοντόπουλος” που
παρέμειναν ανοικτά για τους επισκέπτες συνέδρους.
Τέλος, ευχαριστούμε τους 300 και πλέον εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και συνέδρους από όλα τα μέρη της Ελλάδας, και ειδικά από την Περιφέρεια Στερεάς, που θυσίασαν το διήμερο της ξεκούρασης για να συμμετάσχουν σε αυτό το κορυφαίο για τα χρονικά της Φθιώτιδας επιστημονικό γεγονός, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, αλλά και οι απλοί πολίτες, διψούν και μοχθούν για επιμόρφωση και αυτοβελτίωση.